교재, 기타

Ads-TV(parent) / Rough Night

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광고에 대하여 : 1998년, 백악관내 약물통제정책국은 2당의 전폭적인 회의를 통한 지지에 힘입어 어린이들이 약물로부터 자유롭게 하도록 권하기 위해 솔선수범을 보이기로 했다. 켐페인의 주된 대상은 9-18세의 상처받기 쉬운 미성숙한 청소년들과 그들의 부모들과, 젊은이들의 선택에 영향을 미치는 다른 성인들이다. 모든 경제와 문화적 범주안에서 주제를 이끌어내기 위해 켐페인은 현대적인 통신기술(광고에서 공공기관에서 활용하는 매체까지)과 가능한 모든 공간(텔레비젼 프로그램에서 방과후 활동까지)을 사용하여 젊은이들이 불법적인 약의 남용을 자제하도록 교육한다. 또한 켐페인은 시민, 비영리 기관, 신념을 가진 집단 그리고 개인의 협력을 통해 학교와 일터, 그리고 활동속에서 약물을 금지하기 위한 노력에 동참한다.

※ 이자료들중 일부는 미국내 가정에 어른들과 청소년들을 대상으로 약물 오남용 방지를 위해 제작된 광고로서, ONDCP(약물통제정책국)산하 National Youth Anti-Drug Media Campaign에서 제작되었다.

TV Public Service Announcement
Rough Night

We see a car pull up to the curb in front of a house. The car is packed with kids. A 14 year-old boy gets out of the front seat. It's clear that he's out of it. We see him stumble inside of the house as he tiptoes through the hall. He passes out on his bed.
The next morning, the kid crawls out of bed. He's out of it. We follow him from behind as he rambles into the bathroom. As he walks up to the sink, we see his face for the first time. In the bathroom mirror, the kid looks at himself and we experience his reaction right along with him. There is a message is written on his forehead:
"TIME TO TALK. 뺻AD"
His face is a mixture of surprise, fear and the aftermath of a rough night.
VO: If you know your kid is smoking pot or drinking find a way to take action. Get tough, Get creative, just get through.
SUPER: Action: The Anti-Drug.
theantidrug.com
800.788.2800
 

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